Sunday, July 14, 2013

سنتها ، رسوم ملی و میهن پرستی ، از اسپانیا تا ایران






مدتی پیش نوشته شد که صندوق رای و حضور مردم پای این صندوق جعلی به نام درایت یا شجاعت، انسان را یاد گاوبازی سالیانه در پامپولونای اسپانیا میاندازد .
مردمی که پشت درب بسته ای منتظر باز شدن درب میمانندتا گاوهای رها شده شاخشان بزنند.یعنی گاو وحشی را با دست خود رها می کنند تا بیاید شاخشان بزند.زخمی شان کند.البته جسم اینها زخمی میشود ولی روحشان شاداب...

مثل انچه ما از دل صندوق رای در میاوریم و بعد فرار میکنیم تا شاخ نخوریم و غصه میخوریم بر جراحت های جسم و روحمان و دوباره فصل بعد تکرار این بلاهت.
ولی یک چیز در مراسم امسال دیدم که فهمیدم ما حتی آن هم نیستیم .و شرمنده لاتین تبارها شدم بخاطر قضاوت و قیاس غلطم.البته در میهن پرستی.چطور؟

دیدم پرتقالی ها و اسپانیایی ها پشت این در بودند سینه ریز پرچم کشورشان را بر سینه داشتند با حسی توام با میهن پرستی می بوسیدند تا دربها باز شود و گاوها به انها حمله کنند.در شبکه ای ورزشی گوش کردم مصاحبه با چهار جوان اسپانولی ساکن ایالات متحده.ناراحت بودند امسال برای ادای این جشن ملی نتوانسته اند به اسپانیا بروند.میگفتند آداب و رسوم ملی و تاریخی را باید پاس داشت و بزرگ انگاشت.

دانستم آن حماقت از فرط میهن پرستی و احترام به رسوم و سنن ملی است ولی حماقت ما ملت پای صندوق رای نظام اسلامی از فرط بی وطنی و نادانی و عافیت طلبی محض در لوای فریبی به نام اصلاح پله پله تا دموکراسی  و لاغیر.

راستی این قوم با مرتضی مطهری وطنی خود چه میکردند اگر میگفت پدران ما احمق بودند که در برابر گاوها ایستادند ما چرا این رسم را ادامه دهیم؟؟من فکر میکنم اگر مطهری داشتند شاخهای همان گاوها را به ماتحتش فرو میکردند تا آویزان بماند بر شاخ گاوها نه اینکه انقلاب او را پیروز کنند و ایدئولوژیش را غالب سازند.تازه طرفه اینکه پسر خلف این پدر همچنان بر طبل توهین به تاریخ و ملت میکوبد و میخواهد رئیس وزارت بی فرهنگی رئیس جمهور منتخب این ملت باشد!! حیرت آور است.

وقتی ما این ایدئولوژی ضد ملی را بر ارکان میهن خود غالب کردیم باید گفت این انقلاب ایدئولوژیک ضد ایرانی، حماقت ملت هست نه اشکالات شاه!! 

چه ساده است بخواهیم برای پنهان کردن پس ماندهای واپس گرایانه ذهن خود در نشاندن حکومتی ضد ایرانی بر صدر مقدرات یک میهن و ملت ، یک شخص یا حکومت مورد نقد و منقلب شدن را باز هدف قرار دهیم ولی پرواضح است میان همه نیرویهای موجود در صحنه ملت بودند که ضد ایرانی ترین را برگزید و به ندای ضد ایرانیها پاسخ مثبت داد و این ربطی به بسته بودن فضا ندارد که در این کشورها بختیارها هل من ناصر طلبیدند و مردم به خمینیسم لبیک گفتند.این حقیقت است وگرنه اشکال حکومت شاه بر جای خود محل نقد است مهم اینست ما چه را آوردیم بجای آن و چرا آوردیم؟

راستی ما مفهوم میهن پرستی را بلدیم؟ نه هرگز بلد نیستیم.ما از میهن پرستی و احترام تاریخ تنها سر و صدا کردن آموخته ایم و دیگران برای حفظ سنن ملی خود ایستادن در برابر شاخ های گاها کشنده گاوی وحشی.

ما باید دوباره سر کلاس میهن پرستی بنشینیم و دقیق تر درسهایمان را بخوانیم و از بر کنیم و به نسلهای بعد منتقل کنیم.
ما ملتی هستیم که دوست داریم کشورمان را پاس بداریم تاریخمان و آداب و سنن ملی را بزرگ بداریم ولی نمی دانیم چگونه؟نمی دانیم در برابر آنها که هویت و موجودیتشان منافی آداب و رسوم ملی ماست چگونه باید برخورد کنیم

ما ملت بزرگی هستیم با تاریخی دور و دراز و با فراز و نشیب و شکوه و حضیض.ولی یاد نگرفته ایم چگونه باید بزرگی کنیم.و بخاطر همین اهریمن بر ما چیره گشته و از غلبه بر آن عاجزیم.
ما باید بیاموزیم ... ما یعنی تو و من.


کوشان م

2 comments:

  1. jomhouri,ye--federale--iran--tanha--rahe--nejate--iran--ast--+moris1315@gmail.com--+wagarne--iran--tajzy,ye--khahad--shod--messle--yogoslawy--+www.ex-muslime.de--+irantv.tv--+cyrusnews.com--+opendoors.org--+shahrzadnews.org--+iranonair.com-++fcnn.net--+mohabatnews.com--+

    ReplyDelete
  2. دوست عزیز.هیچ تنها راهی وجود ندارد.برای حل هر مشکل چند راه میتواند باشد و بهترین راه خواست اکثریت مردم است.مهم محتوا است نه شکل.اگر ملت و کشور ایران یا هر جای دیگری به آن نقطه برسد که بگوید تنها راه فلان است زمان زوال و مردنش است .نه راههای زیادی است هر کس نظر و دیدگاه و سلیقه ای دارد برای شاکله ای که محتوی را در آغوش بکشد

    ReplyDelete