Monday, July 1, 2013

آقای تاجزاده،کاش نظر میرحسین موسوی را هم جویا میشدید!



آقای تاجزاده که معرف حضور شما هست.همان که در انتخابات 88 شروع به انتقادات نسبت رادیکال از کارنامه نظام اسلامی کرد و گفت که ما در پیش از انقلاب همه نوع آزادیهایی داشتیم جز ازادیهای سیاسی ، و انقلاب کردیم برای کسب این آزادیها و به کمتر از آن رضایت نمی دهیم.
گفتیم بابا انقلابی! تخته گاز پیش میرفت تا به صخره آنچه ایشان و افکار عمومی کودتای انتخاباتی یا انتخابات تقلبی مینامید ، برخورد کردند.اعتراض کرد و دستگیر شد و بدل شد به یک زندانی سیاسی.زندانی سیاسی معترض به نتایج انتخابات.زندانی سیاسی معتقد به تقلبی بودن انتخابات این نظام.
حالا خبری آمده که اول ببینیم چه بوده :
 تاجزاده در نامه ای که از زندان اوین منتشر کرده از اينکه «کارزار طومار نویسی علیه وزیر خارجه کانادا»، که توسط داماد اش علی طباطبائی در اين کشور براه افتاده، تشکر کرده و، به عبارتی، از اینکه وزیر خارجه کانادا انتخابات ایران را ناسالم می شناسد اظهار ناراحتی جدی کرده است.
بله زندانی سیاسی که بخاطر معترض بودن با تقلب در انتخابات ، به این عنوان نائل آمده و ظاهرا در زندان است ، حسابی از دست وزیرخارجه کانادا ناراحت است که گفته انتخابات این نظام نامعتبر و تقلبی است.حالا ناراحت بودن هیچ،ایشان که هنوز به جرم اعتراض به انتخابات تقلبی در زندان است از دامادش تشکر و تقدیر کرده که طومار علیه کسی جمع کرده است که گفته انتخابات ایران تقلبی است یعنی به عبارتی حرف اقای تاج زاده را البته باز به ظاهر،در سطح جهانی و در سطحی سیاسی مطرح کرده.
عجیب است؟نه،حیرت آور است.شاخ در آوردن از حیرت این موضوع است که عجیب نیست.لااقل اگر لقب زندانی سیاسی آزاد شده را یدک میکشید باز میگفتیم حرفی جدا است ولی نام تاج زاده که البته در مورد تمام مسائل در داخل زندان هم مطالعه کامل و جامع دارد و هم نظرات ایشان کاملتر و جامعتر از زندان به گوش مردم میرسد،عجین شده با نام اوین.یعنی اعجبنا و دیگر هیچ.
تا اینجا بدون شرح اضافات ، تقریبا صحنه مشخص است وقتی کنار این سخن اردشیر امیرارجمند در بی بی سی فارسی در روز اعلام نتایج بگذاریم:
" این پیروزی مردم در انتخابات! به نوعی پیروزی جنبش سبز محسوب میشود." و البته وقتی میگذاریم کنار اظهار نظر خاتمی که این پیروزی انتخاباتی حاصل تدابیر رهبری بوده است و از او سپاسگزار شده. ( در دیدار خود با اقای روحانی).
ولی یک پرسش میماند از اقای تاج زاده.اینکه جناب اقای تاج زاده ،آیا از میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم پرسیده اید که نظر آنها درباره بی اعتبار بودن انتخابات در ایران و تقلبی بودن کلیت این نمایش چیست؟ایا میرحسین هم از اقای وزیر خارجه کانادا خشمگین و ناراحت است که چرا انتخابات ایران را تقلبی و بی اعتبار خوانده؟آیا میرحسین و کروبی هم از داماد شما تشکر میکنند که طوماری تهیه کرده است برای زدن در دهان این وزیر پررو که انتخابات تقلبی ایران را بی اعتبار نامیده ؟ آیا میرحسین موسوی محصور در خانه و کروبی ، عصبانی هستند از اینکه انتخاب کاملا ازاد و دموکرات روحانی توسط یک مقام سیاسی خارجی را محل تشکیک قرار داده اند؟آیا میرحسین موسوی و کروبی هم خوشحال از این انتخابات آزاد هستند؟
البته شاید که باید از خودشان بپرسیم.البته وقتی توانستند و اجازه یافتند مثل شما در روز از صد فعال سیاسی آزاد ، بیشتر پیام و نامه و پسغام! و بیانیه و نظر و دیدگاه به بیرون زندان ارائه دهند.
راستی احمد زید آبادی چه نظری دارد؟اصلا او کجاست؟در کدام تاریکی سلولهای زندان،صدایش به هیچ کجا نمیرسد تا از انتخابات آزاد ابراز خشنودی کرده و مشتی بردهان وزیر خارجه یاوه گوی کانادا بکوبد!
در نقدی از کتاب قلعه حیوانات نوشته جرج اورول خواندم در بخشی که از نارضایتی برخی خوکهای حلقه قدرت،و ناخشنودی آنها از وضع موجود و لابد شکایت از این بی عدالتی ها و فسادها سخن رانده میشود از منظر جامعه شناسی نمی توان خیلی منتظر کمک آنها برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و حکومت " انسانی " باشیم.شاید این خوکهای انقلابی از کرده خویش پشیمان شده باشند ولی هرگز و هرگز صفت خوک بودن را از دست نخواهند داد.
ولی در جامعه انسانی من فکر میکنم و ظاهرا شواهد نشان میدهد تا اینجای کار امثال میرحسین موسوی و کروبی و امثال احمد زید ابادی نشان داده انسانها به حکم انسان بودن گاهی با انسانیت میتوانند مسیر صحیحی را که جامعه خواستار آن است ادامه دهند و این تفاوت قلعه حیوانات و قلعه برساخته حکومت اسلامی می باشد.

کوشان م

1 comment:

  1. نکنه فکرکردید موسوی وکروبی وزیدابادی مملکتشون رو به حرفهای مزخرف وزیر کانادایی میفروشند.اگر شما اینکارو میکنید خوب مشکل شماست.این وزیر که معلوم نیست ازکجا پیداش شده حرفهایی میزنه که حتی امریکاییها هم نمیزنند حتی جناح مخالف کشورش ا.

    ReplyDelete