Thursday, July 4, 2013

از ملت تا ارتش ،ایران و مصر در چهار تویت خودمونی! - GAME OVER






1 - بیش از سی میلیون مصری در خیابانهای سیاسی مصر پیاده روی سیاسی کردند تا بگویند ملت مصر زنده است.
یک ملت تاریخی الزاما لازم نیست در تندباد حوادث زبانش را حفظ کند که البته ارزشمند و مهم است ولی مهمتر اینکه.یک ملت تاریخی میتواند حتی عربی حرف بزند ولی مصری بماند و بماند برای مصر.
این پیروزی سکولارهای مصر بود که بازی را تمام کرد تا به اینجا.ادامه راه معلوم نیست ولی یک چیز معلوم هست ملتی ایستاد تا بودن خود را به شدن بدل سازد.تا نشان دهد یک " ملت " است و هیچ چیز نمی تواند بدل به امتش کند حتی زبان عربی!


2 - تمام کشورهایی که بر استعمار غلبه کرده اند و کشورهای ابرقدرت را مجاب کرده اند که باید همراه انها قدم بزنند در این دهکده جهانی و نه بر روی شانه های آنها، علت و مایه اصلی همانا مردم حضور داشته اند.مردم با حضور خود نشان داده اند که خواست مشخص دارند.مردم مصر در انقلاب اول خود همصدا با اوباما گفتند مبارک باید برود.ولی در حرکت دوم بر خلاف خواست و علاقه اوباما ، گفتند اسلام اخوانی هم باید برود.این میشود که بجای اینکه امریکا از مصر کولی سیاسی بگیرد مصریها سوار شانه های اوباما شدند یعنی همان مردم مصر.تاریخ ژاپن را بعد از جنگ جهانی بخوانید.باز این تکرار شده است.حتی به نوعی کره جنوبی هم با حضور مردم این قوام و ثبات را یافت و مثالهای بیشتر.مردم ما در انقلاب به ابرقدرتها کولی داد.بعداز انقلاب به ابرقدرتها کولی داد.باز کولی داد.باز در خدمت سیاست اینها خاتمی اور تا سر و سامانی به بحران سیاسی نظام بخشیدامروز روحانی میاورد که جک استراو به او میهن پرست بگوید!!! بعد میگوییم ما ارتش مصر را نداریم؟؟!! زپلشک!


3 - مد شده هر کس راه میفته میگه ما ارتش مثل مصر نداریم.درک میکنم به نوعی تسلی آلام ما ملت هست که چرا مستاصل و بی روح و ناتوان هستیم.وقتی کسی بیمار است خودش هم غمگین است ولی پزشک حاذق میخواهد برای درمانش.ملت ما کجا حضوری مثل مصریها از خود نشان داد که حالا به فاز ارتش نداشته خود مینالیم! حالا درسته این منطق که ما ارتش اینچنانی نداریم ولی افراد بزرگ در دل شرایط خاص متولد میشوند.شرایط خاص یعنی حضور میلیونی مردم به این صورت.در ایران چنین شد که ببینیم چنان ارتشی باشرفی وجود دارد یا نه؟ ما یک 25 خرداد داریم آنهم با یا حسین میرحسین و الله اکبر.خود را گول نزنیم


ارتش وفادار را ارتشی وفادار میسازد در یک ساختار بزرگ که از اجزای کوچک تشکیل شده افراد هستند که به ان ماهیت معنا می بخشند.بسیارانی میگویند ارتش شاه خیانت کرد خائن بود.خیر. نبود.بلکه دو انسان خائن آن ارتش را خائن معرفی میکنند.اکثریت قریب به اتفاق ارتش ایران را میهن پرستان ساخته بودند.بله فرمانده اینان یکی خطا کرد دیگری خیانت.ولی برعکس این حالت هم هست.امروز هم مسلما در ارتش ایران میهن پرستان حضور دارند.درسته امروز ارتش ما از تربیت شدگان اخوندی تشکیل شده ولی در موقع لازم چه بسا انسان یا انسانهایی میهن پرست از دل این ارتش بیرون بیاید.ولی امروز این شخص میهن پرست فرضی بیاید ازچه صیانت کند؟از یا حسین میرحسین یا الله اکبر.خب خود حکومت بلده از اینها صیانت کنه.از کدام جمعیت خروشان اعتبار بگیرد؟.مردمی که برای روحانی هورا می کشند؟خب اینها را میگیرند اعدام میکنند هیچ کس هم نمیتونه هیچی کنه.اینجوریا که نیست ما نشستیم خونه میگیم خب نداریم.کی رفت یکی یکی شناسایی کرد دید نداریم و نومید برگشت خونه!!.من هم نمیگم حتما داریم من میگم ما نیستیم.ما وجود نداریم اینکه ارتش با ما میشود یا نه بعد از فاز حضور ما در خیابانها به شیوه مصریهاست

4 - تقریبا اکثر کشورهای غربی واکنش متمایل به منفی به این پیروزی مردم مصر نشان داده اند .اوباما ابراز نگرانی کرده و واشینگتون سفیران را فراخونده.لیبرال های چپ امریکا که عشق اسلام هر روز در دلشان مشتعل تر از دیروز است و دوستان و حامیان اوباما عبارت کودتا را مدام تکرار میکنند مثل فرید زکریا و امثالهم.بریتانیا که گویی فرزندش اخوان المسلمین سقط شده مثل همیشه در سطح دولتمردان سکوت موذیانه کرده تا جهت را بو بکشد و برای هایجکت حرکت مردمی دور خیز کند ولی سگهای مطبوعاتی اش را باز کرده.اینها نگران کننده برای مردم مصر باید باشد .ضمن اینکه میدانم در اروپا یحتمل حامیانی هم این حرکت داشته .ولی یک چیز مهم است بیاموزیم در برابر استعمار نوین و خواست ابرقدرتها ( اگر فرضا خلاف خواست ملتها از جمله ملت ایران باشد) اینگونه باید ایستاد.باید ایستاد ....ایستادن مردم

پاورقی :  راستی میگم مصریهای داخل مصر هم مدام برای مصری های خارج کشور مصر تویت میکردند و پیام میفرستادند که خفه شید شما خارج نشستید ما باید هزینه بدیم؟! ما مرسی رحمانی میخواهیم .شهیدان انقلاب مصر با مرسی رحمانی اخوانی ،رایتان را پس میگیریم!!!کاش تویت های مصریهای خارج را هم چک میکردند انها که برای حفظ این نظام مدام خارج و داخل را مانند سدی میان ایرانیان مطرح میکنند.

و اینکه انعکاس اخبار را از بی بی سی در هر سه زبان انگلیسی و فارسی و عربی را دنبال کنید.کثیف بودن این رسانه را ببینید.چگونه برای اخوان تبلیغات میکند و چون فرزندان سیاسی خود از انها صیانت و دلسوزی میکند.
سی میلیون مصری در مصر پیاده روی و اعتراض سیاسی کرده اند.بی بی سی مرتب کودتای نظامیان را تکرار میکند.اگر کودتای نظامیان در راه خواست سی میلیون ملت هست که گرفتار اسلام سیاسی میخواهد بشود درود بر شرف این نظامیان.ولی ارتش مصر هرگز قدرت را قبضه نخواهد کرد بلکه بر اساس خواست مردم چنان کرده اگر میخواست قدرت را هایجکت کند در زمان رقابت مرسی و شفیق بهترین زمان بود.




 کوشان م 

5 comments:

  1. بشین تا صبح دولت مصربدمد..همه چیز رو گفتی غیر ازاینکه دیکتاتورهای منطقه همه ازرفتن مرسی خوشحالن مثل دیکتاتور اسد.وعربستان سعودی.راستی حامیان مرسی جزو ملت مصر نیستند؟ مطمئن باش دوباره سال دیگه ملت مصرتوخیابون هستند برعلیه نظامیان.با تانکهای نظامیان نمیتوان به دموکراسی رسید وملت مصر نشان داد لیاقت دموکراسی راندارد وهمان مبارک به درد ش میخورد.خوشحالم که ملت ما به اصلاحات رای داد

    ReplyDelete
  2. dolat,ha--ayeneye--mel,lat,ha--hastand-+pass-ey-mel,late-iran-+lotfan-khodat-ra-beshekan-+zirake-ayene-shekastan-khata-+narawa-ast--.moris1315@gmail.com-+ex-muslime.de-+fcnn.net-+opendoors.org-+mohabatnews.com-+RADIOMOJDEH.com-+iranonair.com-+irantv.tv-

    ReplyDelete
  3. که ملت شما به اسهالات ری داد؟‌ای داد بیداد بیچاره مردم ساده دل‌ احساساتی... رفتن تو یه قواله سند شیش دانگ و خوردن به نام نون به نرخ روز خورای شاید.
    تازگیا عشق اسهالات به طرز بدی حرف مفت میزنن، که این نشونه این هست که بد مفت خوری و نون مردم خوردنشون رو در خطر می‌بینن!
    تو که واسه دلیل اسم اسد و عربستان رو میاری بدون که خوشحالی‌ اونا بخاطر فرقه‌های کثافت اسلامیشونه! سلفی و علوی و وهابی و گلابی.. چیزی که اینروزا زیاد میبینم یه مشت جوجه نادون یا هم زرنگ نون به نرخ روز خور حرف از اصلاحات میزنن.. واسه نادوناش میگم هر چند تعدادشون کمه!:
    د آخه اصلاحات چی‌؟ با کی‌؟ با مصباح؟ با شیرگی چلاق قرآن خون قبرستون خواجه ربیع مشهد؟ یا با مطهری و علف الالاغ؟ یا با اون سپاهی که بویی از هیچی‌ نبرده و یه شب شده فرمانده و هر شب هم پارتی و بکش و بنوش دارن وقتی‌ که تو داری چندرغاز میگیری که اراجیو منتشر کنی‌!

    ReplyDelete
  4. خرداد آزادی او ل به پدر ومادرت بگو بهت کمی ادب یاد بدهند. معلومه حسابی تودهنی خوردی از رای ملت ایران. جالبه همه ملت احمق هستند غیر از شما متوهم ها .همه ملت نمیفهمنند غیر از شما..خب مسئله ای نیست بفرما برو عین مردم مصر توخیابون. با حکومت بجنگ یا پیروز میشی یا در راه عقیده ات به فیض شهادت میرسی. اگر هم عرضه نداری بهتره حرف نزنی یا بشین تو خونه به اصلاح طلبها فحش بده تا دلت خنک بشه

    ReplyDelete
  5. ببین ۲ حالت بیشتر وجود نداره! ۱. تو زرنگی و سؤ استفاده گر‌ ۲. ناآگاهی‌ و کم خرد.
    در مورد اول که باز هم میگم حرفی‌ نیست و تکلیف روشنه. اما درباره مورد دوم می‌خوام بدونم که چرا ناراحت میشین؟ وقتی‌ که آدم چند بار از یه سوراخ گزیده می‌شه خوب باید تو فهم و شورش شک کرد! اینکه از فرگشت فقط بعد ظاهری نصیبش شده (که همونو هم مطمئن نیستم تا خودت رو نشون ندی!). انقد سطح پائین حرف میزنین و به حساب خودتون تحلیل می‌کنین که گاهی‌ فکر می‌کنم کشیدن یه سیگار و گوش دادن به یه آهنگ ارزشش بیشتر از روشنگری باشه!
    چیزی که ندارین رو کنید؛ و میدونین که بتتون ممد رنگی‌ شده و چهره کثیف موذیانه ش هم خیلی‌ ساله که رو شده، حالا هی‌ خودتون رو آویزون ملت کنید! د روتو کم کن خوب! ملت چی‌؟ کی‌ به تو گفته که ملت با این رویه متعفن و مرده که شما پاپاسی بگیرا ازش دم میزنین هست؟؟
    من که نه به ملت گفتم احمق و نه توهینی کردم، حالا تو می‌خوای مغلطه و جنگ زرگری راه بندازی خود دانی‌! به هر حال اوج هنرتون همینه دیگه، واگر نه که حرفی‌ و عملی‌ برای رو کردن ندارین..

    ReplyDelete