Saturday, June 29, 2013

دو عکس در یک قاب عکس تاریخ



چند تا از بچه های بی بی سی فارسی بعد از تمام شدن فوتبال تیم ملی ایران در ترافالگار که با هم بوده و لابد تماشا کرده اند ، آمده اند بیرون تا میان ایرانیان خوشحالی کنند.استاد مسعود بهنود هم بوده.احتمالا با شم بالای خودش انگشت را در دهان گذاشته خیس شود بعد جلوی صورت بگیرد تا جهت باد را بشناسد که به این پرچم برخورد میکند.فرناز گرامی و پناه فرهادبهمن وامید پارسانژاد و دو سه تا دیگه از بچه های بی بی سی هم که نیک میدانند مصلحت دنیا و سعادت عقبی در چشم بسته دنبال بهنود رفتن است با او رفتند ... البته استاد بهنود نیک دریافته این پرچم را باید محکم بچسبد! اگر باد پرچم را از دست او ببرد از اعلان جرمش علیه نیکخواه و جعفریان باید پاسخگو باشد تا امروز معلومش...

استاد بهنود باید این پرچم را محکم تر بگیرد.با هر دو دست ، محکم تر. چاره ای ندارید استاد.چون میگویند روزی مرید جعفریان و نیکخواه بودید ( یا احتمالا چنین نمایش میدادید همانگونه که با هویدا ) ولی فرداروزی آنها را به پای چوبه دار بردید( البته شما به تنهایی خیر بلکه شما هم نقش خود را ایفا نمودید)

بی بی سی فارسی با دقت چیده شده.به گونه ای چینش یافته که پشت این پرچم خرچنگ نشان،اعضایش با لبخند بایستند و وفاداری خود را نشان دهند.میگویند در بی بی سی فارسی روزنامه نگاران دوره اصلاحات جمعند.ولی احمد زید ابادی نباید به بی بی سی فارسی میرفت.چون او باید در ایران می ماند تاامروز گوشه زندان صدایش بیرون نیاید نه اینکه در بی بی سی فارسی مضحکه انتخاب روحانی را تحلیل بکند!نه این کار رمضانپور و میردامادی و بهنود است.

اینکه چه کسی به چه پرچمی باور دارد یا چه کسانی پشت چه پرچمی میخواهند به میل خود عکس بگیرند به ما ربطی ندارد.
ولی من عمدا این دو تصویر را که ظاهرا نامربوط بهم هست کنار هم گذاشتم.کارمندان بی بی سی فارسی در کنار پدر معنوی این رسانه دیداری( به نوعی البته)،که برخی مثل فرناز شاگردان او در ایران بوده اند،کنار تصویری از جنایات انقلابیون 57،کنار مروری بر بدل شدن بی بی سی فارسی به ارگان رسمی اصلاح طلبان و البته امروز به عنوان کمپ انتخاباتی و ارگان حسن روحانی ....

آری اینکه چه کسی پشت کدام پرچم سکنی گزیند بحثی شخصی است ولی اینکه ردپاها را تا رسیدن به آن پرچم دنبال کنیم وظیفه ای برای نور تاباندن به واقعیات است .مسئله تنها جناب بهنود گرامی نیست.مسئله بی بی سی فارسی نیست.مسئله جمعی جوان شاغل در این رسانه نیستند که باور خود را دارند و انتخاب شده اند برای کار کردن در این رسانه.مسئله هر یک از اینها به تنهایی نیست مسئله تمام اینها با هم و همراه هم هست...مسئله واقعیتی است که از ترکیب این موارد بوجود می آید وگرنه هر کدام از این موارد به تنها مهم نیستند.

کوشان


No comments:

Post a Comment