Thursday, June 27, 2013

یک پیام از مردم مصر به اوباما و یک پیام از تاریخ به همه مردمان





مصری ها دیشب روی این بنر خطاب به اوباما گفتند
 :
"اوباما! حمایت از رژیم فاشیست "اخوان المسلمین" را متوقف کن
 "

زهی خیال باطل

وقتی تانکهای روسیه و پیمان ورشو غنچه های بهار پراگ را زیر چرخهایشان له میکردند پلاکاردی بالا رفت که " رادیو اروپای آزاد " (یا
 رادیو ازادی ) چرا ساکتید و به ما کمک نمی کنید.یک مجری مشهور رادیویی بنام فرانک وایتمن وقتی این پلاکارد را دیده بود چنان متاثر شد که نیم ساعت بعد،در برنامه اش گریست ولی نباید و نمی توانست چیزی میگفت چون بلوک شرق باید یا لااقل شاید با هماهنگی یا چشم پوشی مصلحتی غرب تشکیل میشد.از این پیامها زیاد از سوی ملتها داده شده و میشود.

ولی مصری ها یادشان رفته یا شاید نمی دانند اخوان المسلمین را ارتش مصر به قدرت رساند.اخوان المسلمینی که از اوایل دهه 50 خورشیدی با بریتانیا رابطه داشته اند و ارتشی که سالیانه چند صد میلیون دلار بودجه اش را از آمریکا میگیرد.

آنروز که مردم در میدان التحریرعلیه مبارک جمع بودند اخوان المسلمین ظاهرا حالت بی طرف داشت ولی طرفه اینکه
 بی بی سی لندن ( یا سی ان ان و رسانه های دیگر ) اکثر اعضای ارشد اخوان المسلمین را به برنامه های خود دعوت میکردند و مجری علنا از وی میپرسید : " پس شما دیگر مانند گذشته به اجرای احکام اسلامی در همه کشور معتقد نیستید " ؟ مهمان میگفت اصلا .باز مجری میپرسید : " پس شما از ترروریسم کلا دست برداشته اید یا میپرسید پس شما به یک سیستم اسلامی الزاما اصرار ندارید و به رای اکثریت باور دارید " و مهمان با آن ریش انبوه میگفت دقیقا ما به دموکراسی و حقوق بشر معتقدیم.!!

شاید اگر مردم مصر سری به مصاحبه های این رسانه ها با خمینی و تیمش در سال 57 می انداختند همانوقت متوجه میشدند پروژه منزه سازی چیست و به خانه باز میگشتند یا بیشتر در ادامه مسیر دقت میکردند.

مصریها دقت نمی کنند که چندی بعد از استقبال از عمر سلیمان که کاندید ریاست جمهوری مصر و رقیب مرسی شده بود و توسط شورای نگهبان از نوع اسلام اخوانی رد صلاحیت شد در خانه اش در ایالات متحده آمریکا " اتفاقی " درگذشت!

 و عجیب اینکه این خبر که یکی از عالی رتبه ترین مقامات سیاسی مصر در دوره مبارک در خانه اش در ساعت 4 صبح درگذشته است کوچکترین بازتاب خبری از رسانه های معتبر غربی همراه نداشت،سیاست مداری امنیتی واطلاعاتی و مردی آزموده و باخبر از همه پشت پرده ها و پس پرده های سیاست مصر،که اتفاقا با اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات " مصر پس از انقلاب التحریر " با استقبال دور از انتظار مردم مواجه شد.!

ملتها باید باهوش باشند ملت مصر خودش بلاهت کرد و میوه ممنوعه را خوردند!

البته دوستان از نگاهی دیگر ما بایدتحسین کنیم ملت مصر را.قابل احترام است لااقل شجاعت این را دارند که بازگردند و اشتباه خود را اصلاح کنند.

اینکه بشود یا نشود بحثی جداست ولی اینکه " فهمیده اند " که خطا کرده اند نشان بلوغ و فهم یک ملت دارد و اینکه ایستاده اند برای جبران خطا ( حال خطای خوداینها بوده یا دیگر هم میهنان اینان به هر حال باید بار این کشور به دوش این ملت حمل شود بدور از عافیت طلبی های فردی و گروهی) نشان از شجاعت اینها دارد بعبارتی اصرار ندارند مثل مردم ایران که خطا را با خطا ، پیچیده تر کنند و بعد بگویند باید " پله پله " به دموکراسی رسید و از این " منفذها !! استفاده کرد . هرچه میگردیم نه پله ای وجود دارد نه هیچ منفذی و همه فریب است و گروهی که فریب خوردن برایشان آسانترین و کم هزینه ترین انتخاب است نیک میدانند پیمودن این پله های نامرئی و منافذ قیراندود جز خستگی جسم و روح این ملت حاصلی نداشته و ندارد!
کوشان

4 comments:

  1. یکی از بهترین و زیباترین پست هایی که در طول زندگیم خوندم - آفرین و ممنون
    اما بهر طریق شخصا معتقدم در اکثر کشورهایی که زمانی ریشه های فرهنگ و تمدن جهانی بودن، امروز شاهد قربانی شدن اقلیت مترقی و روشن و آگاه بدست اکثریت اینرسیک و واپس گرای همون ملت ها هستیم و دولت ها هم برای سوء استفاده از همین تراژدی دست بازی دارند
    تا آگاهی در جوامع همه گیر نشه متاسفانه قربانیان مظلوم و بی همتای بسیاری زیر لگد اکثریت خواهیم دید

    ReplyDelete
    Replies
    1. سپاس و شادمانم از اینکه به این دیدگاه نمره مثبت دادید.
      کشورهای قدیمی چون از بازیهای سیاسی ،سیاست نوین بی خبر هستند و بیشتر نگاه سنتی به مقوله سیاست و نظم جهانی و مناسبات بین المللی دارند مبتلا به این مصیبت شده اند.دراین کشورها معمولا برای مردمشان یک دایجان ناپلئون هم مینویسند و میسازند تا به شعور و حافظه و شواهد تاریخی خودشان پوزخندی شبانه هم بزنند و همین کافیست برای انچه نباید.
      شما را به مطالعه این متن دعوت میکنم برای رساندن مقصودم

      http://rooz2rooz.blogspot.ch/2013/06/blog-post.html

      سپاس
      کوشان

      Delete
  2. چرا وقتي صد نفر در مصر بر خلاف اخوان المسلمين تظاهرات ميكنند ميگين
    آفرين به ملت قهرمان و شجاع و فهميده مصراما صدها هزار كشته راه آزادي و زندانيان سياسي و تظاهرات ميليوني مردم ايران در سي و چهار سال گذشته براي آزادي نمي بينيد

    ReplyDelete
    Replies
    1. عرض میکنم چرا.چون تظاهرات میلیونی مردم مصر بر خلاف اخوان المسلمین تظاهرات برای به زیر کشیدن قانون اساسی است که هنوز یکسال از نوشتن ان نگذشته.چون مردم مصر مثل مردم ترکیه که با عکس اتاتورک به اسلامیسم سیاسی نه گفتند با موضع مشخص نه به تمامیت حکومت مرسی به میدان امده اند.مرسی از خاتمی و موسوی در ایران متعادل تر حتی رفتار کرده.ولی مردم میگویند نه به مرسی،نه به قانون اساسی مرسی!
      مردم ایران به خیابانها امده اند.مگر بنده در پاراگراف اخر چه نوشتم.ولی به روحانی رای داده اند.ولی الله اکبر شبانه گفته اند.ولی دیکتاتور متشکریم بعد از انتخاب روحانی!! معلوم الحال سر داده اند.ولی میخواستند یا حسین گویان به مبارزه با استبدادی بروند که یا حسین ابزار ان است.دوست عزیز تو رو خدا کمی فکر کنید چه مقایسه ای است گرامی؟

      Delete