Monday, November 24, 2014

پولتیک بهنود واشاعه گفتمان حکومتی در رسانه های فارسی!

بهنود در راه فراگیری اصول روشنفکری ایرانی در مکتب اصیل روشنفکری


در دوردستهای مذاکرات هسته ای امیدی چشمک نمی زند گویا بشارتی برای نظام نیست.نظام اسلامی هم میداند باید پلان دومی برای حفظ وضیعت مضمحل خود در جیب داشته باشد...

تازگی جنجال گفتارهای روشنفکری و روشنفکری گفتاری براه افتاده.شوی شومن های همیشگی سیاسی.مسعود بهنود پلتیک زده! بهنود آمده تمام قرائت های ایدئولوژیک و منویات مطلوب و افکار واپس گرای نظام اسلامی را که سالها میکوشد به عنوان ایدئولوژی غالب ایران جا بیندازد و با شکست مواجه بوده،در پشت عینک و کراوات و ظاهر روشنفکری اش،در بسته بندی شیک  و ریش تراشیده به مردم تحویل داده.
اصلا اضافات نگفته.سهل و ممتنع بیان شده.همان که چکیده اش مانیفست نظام اسلامی است.همان مانیفستی که تا بحال فکر میکردیم ضد روشنفکری و خلاف فکر روشن اندیش و در مسیر سیاهی و تباهی ایران و ایرانی بوده ولی امروز،بی بی سی لندن و کارگزار اعظم ، میگوید این خود روشنفکری است ذات روشنفکری سره ایرانی....همان شیعه جاری در رگهای خودمان!
مهمترین مدعایش، روشنفکر شیعی را تنها روشنفکر ممکن ایرانی لقب داده و خاتمی ، همان جانوس چندچهره اسلامی،را روشنفکر اصیل ایرانی در برابر هویدا روشنفکر غربی ناآشنا با جامعه ایران.بعد شیعی بودن را در خون ما ایرانیان معرفی کرده.بعد در روزهایی که صدای همه از اشغال رسانه هایی مثل بی بی سی و صدای امریکا ،توسط آنها که دل در گرو مهر و کرم نظام اسلامی دارند ، درآمده، گفته چرا این رسانه ها جای اپوزیسیون هست باید جای روزنامه نگاران وزین باشد.

به عبارتی او میداند که اتفاقا این رسانه ها جایگاه شیفتگان خشونت پرهیز! اصلاح نظام در قامت روزنامه نگار و استاد مدعو و غیره شده ولی عمدا این را میگوید.تا نشان دهد اولا کسانی که معترض به اشغال این رسانه ها توسط حکومت اسلامی هستند اشتباه میکنند و این ملی مذهبی ها و اصلاح طلبان سابق و غیره خود یکپا اپوزیسیون هستند و دوم بگوید آنچه اپوزیسیون  نظام حاکم لقب دارد مشتی بی سواد هستند که با ذهن تاریک خود با نظام مخالفت میکنند (چون ایشان شیعه را محور روشن فکری ایران میداند پس اپوزیسیون سکولار منتقد تفکر شیعی طبعا ناروشنفکران اپوزیسیونی هستند )و روزنامه نگاران وزین ( که لابد به زعم ایشان اپوزیسیون نیستند ) پس طرفدار نظام هستند لااقل خواهان اصلاح پله پله این نظام تا غایت عرش دموکراسی شیعی و اینان شایسته حضور در صدای امریکا و بی بی سی و تبیین تفکرات خود به مردم ایران می باشند.

و اینکه آس کارتهایش را در این عبارت رو میکند  «من فکر می‌کنم از زمان مشروطیت رئیس دولت و حتی رئیس حکومت این قدر فرهنگی نداشتیم.)!!!که لازم به توضیح نیست معنای ماهیت این جمله.
این وسط می بینیم صدای امریکا در افق با عنوان مناسک حکومتی، دو مهمان یعنی نفیسی و خزعلی را دعوت میکند که هر دو نور چشمی این رسانه اند و درباره علت اقبال مردمی به موضوع اقای پاشایی ، علت را می پرسند . هردو مهمان پاسخی را میدهند که قرائت حکومت اسلامی از این موضوع است.میگویند این استقبال ریشه در محرم و عاشورا دارد!!آنسو خزعلی که کلا توسط یک مجری صدای امریکا پروموت می شود و سهمی ثابت در عرضه خود در صدای امریکا دارد که با مالیات مردم امریکا اداره میشود!! شوی دیگری در برنامه صفحه اخر پیاده میکند و ضمن بیان مظلومیتها و رشادت ها و جانفشانی هایش در راه ملت ایران ،هاشمی را بزرگترین سیاستمدار صد سال اخیر جهان معرفی میکند.! آنسوی سکه بهنود که او را امیرکبیر ایران نامید.
اینها به اضافه موارد دیگری مثل گفته های آقای برزین و سلامتیان در صفحه دو بی بی سی که روحانی را محور و نماد حرکت صد ساله دموکراسی خواهی ملت ایران خواندند که باید هر حرکتش حساب شده باشد!و نمونه های کثیر دیگر،نشان میدهد گویی پلان B توسط این نظام و حامیان جهانی اش ( به زعم این حقیر متوهم دایجانی!)در حال اجراست.چطور؟

سالهاست نظام اسلامی کوشیده و به جد و جهد تلاش کرده مهره های خود را در رسانه های خارج کشور موسوم و منسوب به اپوزیسیون ، جا دهد.اگر فرستاده خواندن افراد مصداق تهمت زدن و سبب هوار مدافعین حقوق فردی و مهاجمین به تئوری توهم حقیقت! باشد میتوان اصلاح کرد سالیانی است که همراهان و همدلان بعضی جناحهای نظام که جز وفاداری به محبوب برآمده از انقلاب نکردند و جز بی وفایی و سنگدلی ندیدند واز سوی این نظام به درهای خروج از کشور رانده شده و اینان در رسانه های معظم منسوب به اپوزیسیون یکی پس از دیگری سنگرها را فتح کرده و ندای اصلاح طلبی را جهانی کرده اند. گام به گام  پیر و جوانش به این رسانه ها پیوندی ناگسستنی خورده اند و نوعی از سلولهای خفته را طرح ریزی کرده اند که هیچوقت در این 36 سال سراغ نداریم که چنین ایدئولوژی رایج نظام اسلامی در رسانه های مطرح خارج کشور، تبلیغ و تبیین شود و مشروعیتی ازنو برای نظام در اذهان چیدمان کند همان مار همیشگی بر دیوار ذهن جامعه ...همان پیام  انقلاب هیچ.

حیرت آور است.گفته های بهنود و امثال او در این چند روز نباید محل تامل و تمرکز فعالان سیاسی اپوزیسیون باشد چون حاوی نگرش جدیدی از سوی ایشان نیست ولی بیان این نوع نگاهها که خوانش و خواهش تیپیک و صریح نظام اسلامی در مخاطب قرار دادن جامعه ایرانی بوده در رسانه هایی از جنس صدای امریکا و بی بی سی،این پرسش را برجسته و مهم میسازد که چه جریانی با چه هدف و در چه لابیرنتهای سیاسی دارند یک بازی جدید برای مشروعیت زایی نظام اسلامی پیش می برند؟.جریانی که حضورش به اندازه ای نمود دارد که ندیدن آن بیشتر بر توهم ناظر بی طرف دلالت میکند تا دیدن آن!وضعیت نظام اسلامی با توجه به نومیدی و بی رمقی مذاکرات هسته ای آنچنان بد است که باید چاره ای برای کسب مشروعیت خود بیندیشد...

مذاکرات هسته در دقیقه نود است ولی بازی وقت اضافه دارد و ملتی که روی سکوهای سرد تاریخ ، به خواب زمستانی رفته...
ما از برون در شده مغرور صد فریب /  تا خود درون پرده چه تدبیر میکنند.

کوشان م

x

No comments:

Post a Comment